De Ronde van Driel en het Kersenfeest

In september 1953 is muziekvereniging Concordia in grote financiële nood. Enkele inwoners van Driel voelen zich begaan met het lot van Concordia en besluiten i.s.m. de Arnhemse wielerclub Reto een wielerronde in Driel te organiseren, waarvan de opbrengst bestemd is voor het noodlijdende Concordia.
De opbrengst was ƒ 927. In 1954 werd opnieuw in september, tijdens Drielse kermis, een wielerronde gehouden en bovendien werd voor het eerst het Kersenfeest georganiseerd. De daarop volgende jaren werd de Ronde van Driel en het Kersenfeest begin juli gehouden om het niet samen te laten vallen met de Drielse kermis.
Aanvankelijk georganiseerd door Concordia en vanaf 1977 door de sectie festiviteiten van de Dorpsvereniging.
Zowel het Kersenfeest als de Ronde van Driel trekken elk jaar veel bezoekers uit Driel en wijde omgeving.

De start van de wielerronde                                De intocht van de avondvierdaagse door Concordia