De Speelweek voor kinderen in Driel

In 1975 komt een kleine groep enthousiaste mensen in de wijk Oldenhof bij elkaar en organiseren voor het eerst een Speelweek voor de schoolgaande jeugd van Driel. Deze Speelweek werd gehouden in de “grote vakantie”, dus in de periode juli/augustus.
Bescheiden begonnen met enkele vrijwilligers en weinig middelen groeide dit in de jaren daarna uit tot een groots evenement met 400 kinderen per dag uit Driel en de omgeving en met 75 vrijwilligers,
Dit evenement heeft elk jaar een groot aantal vrijwilligers nodig, de laatste jaren is een deel afkomstig is van voormalige deelnemers. Omdat zij dit zelf als kind hebben meegemaakt, zijn het enthousiaste, maar ook ervaren vrijwilligers.
Er is van alles te doen: koken en bakken, figuurzagen, sieraden maken, hutten bouwen, verf- en knutselhoek, karateles, sport & spel, vissen, dammen, houtbranden, vossenjacht en het altijd natte spektakel spuitbal.
Door sponsoring vanuit de middenstand kan de financiële bijdrage van de kinderen zelf laag gehouden worden. De laatste jaren wordt er bovendien een loterij gehouden, waarvan de opbrengst naar een goed doel gaat.

1994 Drummen                                        1988 Hutten bouwen                            2000 Het luchtkussen